Vancouver en terugreis

We gaan onze spullen uit de camper inpakken. Alles gaat zo goed mogelijk in de koffers en tassen. In het hotel kunnen we dat vast nog wel een keer overdoen, maar het moet wel allemaal in de taxi mee, als straks de camper is ingeleverd. We maken de binnenkant van de camper schoon en dan is de buitenkant aan de beurt. De “RV wash” is een groot hok waar de camper (niet al te ruim)  in past en waar twee paar slangen met borstel hangen. Het ene paar is bedoeld om schuim te leveren, het andere heet water. We maken met ons tweeën de camper schoon. Na deze klus rijden we, gestuurd door ons eigen autonavigatiesyteem, naar het verhuurbedrijf. Bij Cruise Canada hanteert men een uitstekend dwangmiddel om de auto volgetankt in te leveren: als ze zelf moeten tanken is de prijs ongeveer zes keer zo hoog als aan de pomp. Dus we maken nog een extra ritje. De rest gaat wonderlijk snel en soepel, een groot verschil met de vestiging in Calgary.

Vancouver
Vancouver hoogbouw

Met de taxi gaan we naar hotel Best Western Dowtown in Vancouver. Hier is een kamer voor ons gereserveerd. Hoewel we veel te vroeg zijn, is de kamer beschikbaar. We gaan eerst, vlakbij het hotel, met een klein bootje naar Granville Island en vandaar over de brug naar de andere oever. Daarna lopen we over een andere brug naar Downtown. We bekijken er van alles, bekende winkelstraten, de stoomklok, enzovoort.

We eten ’s avonds in The Old Spaghetti Factory, een zaak met een heel wonderlijk interieur. Maar we eten er prima, zittend in een oud treinstel dat midden in de zaak staat.

Op onze laatste vakantiedag staan we later op dan gebruikelijk. We gaan eerst beneden ontbijten. Dan gaan we inpakken en uitchecken. De bagage gaat achter slot in het hotel.

Vancouver Stanley Park

We lopen in de richting van het Stanley Park. We huren fietsen. We volgen een soort van standaard route. Die brengt ons al snel naar een totempalenpark. Hier kijken we eerste eens even rond. We fietsen nog een stuk door Stanley Park. Het is hier een aardig groot bos met een ook weer een groot meer erin. We hebben overigens wel begrepen dat we erg veel geluk hebben gehad met het weer in de laatste week. Normaliter regent het veel in deze tijd van het jaar op Vancouver Island en in het westen.

Veel te vroeg zijn we weer in het hotel. We kunnen ons opfrissen en omkleden in de fitnessruimte. Met de taxi gaan we naar de luchthaven. Bij het inchecken hebben we weer drie kilo te veel en moeten we weer bijbetalen. Het tarief is in Canadese dollars trouwens lager dan in Euro’s.

We vertrekken iets te laat uit Vancouver. Vervolgens hebben we wat vertraging in Calgary, al wordt ons niet duidelijk hoeveel. We slapen zowaar nog wat, in ieder geval meer dan voor ons gewoon is in een vliegtuig. De hele vlucht verloopt zonder opmerkelijke voorvallen. Twintig minuten voor de planning zijn we op Schiphol, maar dat voordeel verdwijnt vrij snel doordat de pier defect is. En dat levert weer een vertraging op van een half uur.

Even voor achten doen we thuis de voordeur van het slot.

Gereden: 24 km, eindtotaal van de hele vakantie 2883 km

Terug naar de vorige dag