Langs de Matanuska Glacier, Eklutna en Anchorage

8 augustus

We zijn nog maar net weg van de camping als er een jonge mannetjeseland vlak voor ons de weg oversteekt. We rijden rustig en stoppen bij diverse uitzichtpunten. Ergens langs de weg bij een van de vele restaurantjes drinken we koffie.

Matanuska Glacier

Op een parkeerplaats met uitzicht op de Matanuska Glacier eten we eerst. En dan maken we een korte wandeling. Op het eindpunt is er een mooi uitzicht op de gletsjer.

Langs de Glenn Highway

We rijden door in de richting van Palmer. Onderweg besluiten we dat we daar niet gaan kamperen, maar dat we doorrijden naar Eklutna. Op de een of andere manier lukt dat goed, maar, naar later blijkt, aan de noordkant van het meer, terwijl wij ervan uitgingen om aan de zuidkant te staan. We overnachten op de Eklutna Lake Campground. Vanaf deze camping zijn trails te lopen, maar die bevallen ons eigenlijk niet. Maar dat zien we morgen wel weer.

Gereden 246,6 km
Subtotaal 1671,6 km

9 augustus
Het is vannacht gaan regenen. Als we wegrijden is het droog, maar dat duurt maar even. Steeds zijn er kleine buitjes. We gaan niet lopen. Gisteren hebben we besloten om naar Eklutna Historical Park te gaan. Dat is een combinatie van een oude native begraafplaats en een oud en een nieuw Russisch-Orthodox kerkje. Terwijl we daar buiten lopen, is het overwegend droog.

De volgende stop is de Botanical Gardens bij Anchorage. Vanaf de tuin loopt een trail, deels buiten de tuin. We worden vooraf gewaarschuwd voor bear activity. Maar er laat zich geen beer zien.

We lunchen op de parkeerplaats. Geholpen door de regen nemen we een besluit over het vervolg van de reis. We gaan op weg naar Seward, maar niet met de bedoeling om daar ook in een dag helemaal uit te komen. Er zijn niet veel campgrounds op de route. Uiteindelijk komen we uit bij het Bird Ridge Motel & RV Park. Het laatste deel van de naam doet de zaak te veel eer aan. Maar we hoeven alleen maar ergens te staan. En het is nog goedkoop ook.

Gereden 154,8 km
Subtotaal 1826,4 km

Terug naar de vorige dag

Verder naar de volgende dag