Naar Vancouver en naar huis

19 september

Inderdaad vroeg, nog voor half vijf staan we op. We doen het allernoodzakelijkste en vertrekken in het donker. We komen ruim op tijd bij Long Harbour, wachten in het donker en ons ontbijt in de auto opeten.

De overtocht gaat met drie tussenstops naar Twawassen.

Na het ontschepen rijden we door de drukte naar Delta bij Vancouver. Naast Fraserway tanken we en dan uitrit uit, bochtje, nog een bochtje, inrit in en we worden zo ongeveer meteen besprongen door zo’n zes mensen die het liefst meteen de camper overnemen. Maar we moeten nog wel inpakken.

Dagafstand: 37,0 km, totaal: 3396,0 km

Uiteindelijk maken we de administratie ook nog in orde en na even wachten worden met de shuttle naar Vancouver gebracht.

Ons hotel staat niet op de lijst en daarom zouden we zo’n twee blokken moeten lopen. Maar na een tactisch praatje met de chauffeur rijdt hij toch naar ons hotel, Riviera on Robson Suites Hotel Dowtown Vancouver.

Stanley Parc

De kamer is al klaar. We doen wat met onze bagage en dan gaan we op pad, lopend naar Stanley Parc, naar de totempalen.

’s Avonds eten we ergens aan Robson Street. We gaan vroeg slapen.

20 september

Voor het ontbijt moeten we de deur uit en doen we wat zovele mensen hier doen. We ontbijten in een klein restaurantje.

Na het ontbijt gaan we lopend verder Vancouver in. Eigenlijk is dat voor ons wel bekend. Maar het blijft leuk.

Burrard Inlet in Vancouver

We lunchen ergens binnen. En dan begint het te regenen. Door de regen lopen we terug naar ons hotel. We zitten droog op onze hotelkamer. En aan het eind van de middag gaan we inpakken. Dat gaat veel sneller dan gedacht.

Gastown stoomklok
Hoogbouw in Vancouver

We lopen door de regen weer een eind Vancouver in en komen uit bij een Italiaans getint restaurant voor het diner. Het is droog als we weer teruglopen.

21 september

We gaan weer weg voor het ontbijt. Zo’n laatste dag is altijd wat rommelig. We gaan nog terug naar onze kamer en pakken nu alles definitief in. De receptie bestelt een taxi voor ons. En dan hebben we nog zo’n anderhalf uur. We lopen Vancouver in, maar nu een andere kant op. We komen uit bij English Bay Beach, een klein strand. Ruim op tijd zijn we weer bij het hotel.

De taxi komt een kwartier te laat. Maar we hebben op de luchthaven tijd genoeg.

Het vliegtuig vertrekt ongeveer op tijd. De gezagvoerder meldt alvast een verwachte aankomsttijd die drie kwartier vroeger is dan voorzien.

22 september

Zoals gebruikelijk op dit traject is ergens in de lucht de nieuwe dag begonnen. We landen inderdaad op het verwachte vroege tijdstip. Het ophalen van de bagage duurt weer langer dan verwacht. Met de pendelbus komen we bij de parkeerplaats. En aan het eind van de morgen zijn we weer thuis.